top of page

Niche na hrvatski način: Upoznajte dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire

Updated: 20. lip

Niche na hrvatski način: Upoznajte Kriastijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

U svijetu u kojem je sve dostupno, ali rijetko što zaista posebno, parfumerija Mémoire na adresi Skalinska 2 nudi jedno drugačije, osobno iskustvo. Kristijan Berić i Borna Koružnjak, dvojac iza ove zagrebačke niche adrese, u razgovoru za DART otkrivaju kako su mirisi postali dio njihovih svakodnevnih rituala, sjećanja i identiteta te kako su tu strast odlučili pretočiti u nešto stvarno.


Njihova priča ne počinje velikim planom već malim trenucima: mirisom losiona poslije brijanja, mirisnom svijećom koja mijenja atmosferu sobe, bočicom koja vraća u djetinjstvo. Mémoire je nastao iz te povezanosti, iz želje da stvore mjesto gdje su parfemi emotivni okidači, suptilni potpis osobe koja ih nosi.


U ovom intervjuu pričamo o prvim parfemima koji su ih obilježili, o tome kako biraju brendove koje uvoze, što ih najviše veseli u svakodnevnom radu i naravno koji mirisi su savršeni za ljeto koje je pred nama.


Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

Za početak, recite nam ukratko nešto o sebi i o tome kako je započela vaša zaljubljenost u niche parfeme?

Kristijan: Moja ljubav prema mirisima rodila se još u ranom djetinjstvu. Odrastao sam u obitelji gdje je svakodnevno korištenje parfema ili barem losiona poslije brijanja bila uobičajena jutarnja rutina prije odlaska na posao. Mirisi su me pratili kroz odrastanje i s vremenom postali snažno povezani s uspomenama i emocijama – bilo da su u pitanju sretni trenuci ili životne lekcije. Još uvijek živo pamtim miris male kvartovske parfumerije „Charm“ u Utrinama, u kojoj sam često znao svratiti i koja me i dan danas podsjeća na jedno bezbrižnije doba. Prava opsesija niche parfemima započela je u tinejdžerskim godinama, kada sam zahvaljujući poznanstvu imao priliku svakodnevno isprobavati parfemske probe iz jedne velike zagrebačke parfumerije. Bio je to početak ozbiljne strasti koja me s godinama samo sve više oblikovala.


Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

Borna: Kod mene je sve zapravo počelo s mirisnim svijećama. Kroz njih sam učio o notama, balansu i tome kako miris može utjecati na atmosferu i emocije. S vremenom me ta znatiželja prirodno povukla prema parfemima. Otvaranjem parfumerije dobio sam priliku izbliza promatrati kako ljudi reagiraju na mirise, kako im se lice promijeni kad ih neki parfem vrati u djetinjstvo, kad osjete nešto što im budi emociju ili jednostavno pronađu onaj miris u kojem se prepoznaju. Tu negdje se rodila moja prava zaljubljenost u svijet niche parfema, u tu posebnu vezu između mirisa i čovjeka.


Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

Ideja o otvaranju vlastite parfumerije rodila se iz čiste ljubavi prema svijetu mirisa ali i iz potrebe da se parfemska ponuda u Zagrebu i Hrvatskoj obogati nečim zaista posebnim. Želja im je bila ponuditi publici nešto drugačije. Iskustvo koje ne staje samo na mirisu, već uključuje emociju, sjećanje i priču. Veliki su zaljubljenici u francuski jezik i kulturu i tražili su ime koje će nositi emociju, ali i rezonirati s vizijom brenda kojeg grade.


Mémoire, što na francuskom znači „sjećanje“, došlo je gotovo instinktivno, kažu Kristijan i Borna. Miris je najsnažniji okidač sjećanja i to je upravo ono što su željeli da svaki posjet njihovoj parfumeriji bude, jedinstveno i emotivno iskustvo. Vizija Mémoire-a je biti mjesto susreta ljubitelja parfema, onih koji traže nešto više od uobičajenog, i pružiti prostor u kojem mirisi pričaju svoje vlastite priče.


Sjećate li se svoga prvog parfema i koji je to parfem bio?
Naravno, sjećam se tog trenutka vrlo jasno. Prvi parfem koji sam kupio vlastitim novcem bio je Chanel Antaeus – klasičan, snažan i karakteran miris koji je ujedno bio i najdraži parfem mog pokojnog oca. Ta kupnja nije bila samo simbol neovisnosti, već i emotivna gesta – svojevrsno nasljeđe i veza s njim koju i danas nosim u srcu. - Kristijan Berić
Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.
Prvog ne, ali svakako prvog koji je napravio utisak da. Bio je to Hugo Boss - In Motion originalna prva formulacija. Taj miris mi je tada bio stvarno poseban, ali nije me osvojio samo mirisom. Sve mi je bilo genijalno. Bočica koja je izgledala kao nešto iz budućnosti do cijele prezentacije proizvoda. Već tada sam, iako možda nisam bio potpuno svjestan toga, počeo cijeniti dobar produkt dizajn i način na koji miris može ispričati priču kroz svaki detalj.- Borna Koružnjak
Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

Kako odabirete brandove koji će biti dostupni u sklopu vaše parfumerije?

Kristijan: Odabir brendova je bez sumnje najizazovniji dio našeg posla. Tržište niche parfema je iznimno bogato i raznovrsno, no prostor, kako fizički, tako i logistički, ima svoja ograničenja. Brendove otkrivamo na razne načine: putem svjetskih parfemskih sajmova, direktnom komunikacijom s parfemskim kućama, ali i zahvaljujući savjetima i dojmovima iz parfemske zajednice na društvenim mrežama.

Često se zaljubimo u neki brend ili miris potpuno neplanirano, i tada nema povratka, jednostavno znamo da ga moramo dovesti. Iako uvijek postoji komercijalna strana poslovanja, trudimo se birati prvenstveno ono što nas iskreno oduševi, što izaziva emociju i priča neku autentičnu priču.” - Kristijan Berić
Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

Što smatrate najboljim djelom posla od kada ste otvorili Memoire?

Borna: Bez imalo dvojbe, rad s ljudima. Najljepši trenutci su oni kada s nekim podijelite oduševljenje, pomognete im da pronađu miris koji će ih pratiti godinama ili ih usmjerite prema parfemu koji će nekome biti idealan poklon. Posebno nas raduje kada netko po prvi put uroni u svijet niche parfema i izađe iz parfumerije s osmijehom i nekom malom pričom u bočici.


Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

Kako vidite budućnost Mémoire-a?

Borna: Mémoire vidimo kao živi organizam, stalno u razvoju i u doticaju s globalnim parfemskim trendovima. Naša želja je nastaviti rasti, uvoditi nove brendove i širiti zajednicu ljubitelja niche parfema. U planu su suradnje s još nekoliko ekskluzivnih kuća koje još nisu dostupne u ovom dijelu Europe. Dugoročno, svakako razmatramo i mogućnost širenja. No pri tome ne želimo izgubiti ono najvažnije, osobni pristup i intimnu atmosferu koju naši kupci cijene.


Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

Proces pronalaska savršenog parfema u parfumeriji Mémoire shvaća se kao duboko osobno i individualno iskustvo. Kristijan i Borna svakom kupcu pristupaju s pažnjom i bez žurbe, vodeći iskren i otvoren razgovor o njihovim preferencijama; vole li svježe, drvenaste, puderaste ili gurmanske note, kakav je njihov stil života, koje mirise pamte iz djetinjstva te u kojim prilikama planiraju nositi parfem. Ponekad je dovoljno nekoliko minuta, a ponekad više dolazaka kako bi osoba zaista osjetila i prepoznala svoj signature scent, kažu nam Kristijan i Borna.


Koje parfeme biste izdvojili kao best sellere?

Kristijan: Iako nam je ovo pitanje uvijek izazovno jer ne pratimo mirise isključivo kroz brojke, već i kroz dojam koji ostavljaju na naše kupce, izdvojili bismo tri parfema koja se u posljednje vrijeme ističu po interesu i odličnoj povratnoj reakciji.


Zaharoff Signature Seraphim Red miris je koji spaja duhovnost, strast i sofisticiranost, s nevjerojatnom dubinom i profinjenošću zbog koje je brzo pronašao svoju vjernu publiku. Toskovat Inexcusable Evil donosi smjelu i intrigantnu kompoziciju mračnog, gotovo teatralnog karaktera, koja je uspjela opravdati svoj TikTok-hype i znatiželju pretvoriti u lojalnost. A za one koji traže suptilniji izraz, Maison Label Amber & Fig nudi elegantnu mirisnu priču koja spaja toplinu jantara s prozračnošću smokve, idealan balans.


Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

Od nedavno se u ponudi parfumerije Mémoire nalazi i Toskovat’, brend koji je stekao veliku popularnost na društvenim mrežama, osobito na TikToku. Iako su ga mnogi otkrili zahvaljujući viralnim objavama, Kristijan i Borna ističu kako u ovom slučaju hype nije bio bez pokrića. Njihovo upoznavanje s Toskovat’ parfemima dogodilo se spontano, još u ranoj fazi osmišljavanja Mémoirea, kada im je blizak prijatelj i parfemski entuzijast Slobodan Velicki pokazao nekoliko mirisnih uzoraka iz svoje kolekcije. Taj trenutak ostao im je duboko urezan, a kada se kasnije ukazala prilika za suradnju, nije bilo puno razmišljanja.


Za one koji se prvi put susreću s Toskovat’ mirisima, preporučuju Anarchist A_ i Age Of Innocence. Ta dva parfema vjerno predstavljaju dvije strane brenda; jednu odvažnu, mračniju i eksperimentalnu, i drugu nježniju, suptilniju, ali jednako izražajnu. Brend trenutno ima oko dvadesetak mirisa u ponudi, pa vjerujemo da će svatko moći pronaći nešto što mu odgovara.


Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

Jeste li osobno vezani za parfeme?

Kristijan: Naravno, mnogi parfemi za nas nisu samo mirisi, već i emotivne kapsule koje nas vraćaju u važne trenutke života. Emotivno smo povezani s mnogim klasičnim dizajnerskim brendovima jer su upravo oni obilježili naše prve korake u svijetu parfema.


Posebna veza postoji i s niche brendovima koje trenutno držimo u parfumeriji. Oni su naši prvi, naši temelji, brendovi koji su vjerovali u nas jednako kao što mi vjerujemo u njih. Ta povezanost je gotovo roditeljska. Gledamo kako rastu zajedno s nama, kako pronalaze svoju publiku i s ponosom ih predstavljamo svakome tko uđe u naš prostor.


Koji parfem trenutno nosite?

Iako im se kolekcije neprestano mijenjaju, Kristijan i Borna često posežu za mirisima koji u sebi spajaju dubinu i eleganciju.

Trenutno rotiram nekoliko mirisa, ali Bourresque od parfemske kuće Le Galion je najčešći odabir u ovim promjenjivim proljetnim danima. To je prekrasan miris, istovremeno dubok i prozračan, s pačulijem kao glavnom notom. Pravi klasik.” - Kristijan Berić
Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

U toplijim danima rado biraju mirise koji donose osjećaj lakoće, ali i zadržavaju određenu kompleksnost. Takvi parfemi, kažu, uvijek nose karakter, ali bez nametljivosti.

Posebno volim Ferveur od Le Galion, jer me privlače snažni mirisi amberastih nota. To je onaj tip mirisa koji ostavlja trag i ima dozu intenziteta, što ga za mene čini savršenim izborom kad želim nositi nešto s karakterom.” - Borna Koružnjak

Koji parfem bi preporučili nekome tko traži ljetni miris?

Borna: Prvi parfem koji nam spontano pada na pamet i koji bismo bez zadrške preporučili za ovo doba godine je Eau Folle, još jedan parfem brenda Le Galion u interpretaciji vrhunskog parfumera Juliena Rasquineta. Riječ je o živopisnom, osvježavajućem i izrazito elegantnom mirisu koji sjajno hvata duh proljeća, buđenje prirode, svježinu ranih jutarnjih zraka i optimizam sunca. Savršen je izbor za sve koji traže nešto originalno, prozračno, ali i slojevito, jer Eau Folle nije tek još jedan citrusni miris već pravo malo proljetno remek-djelo koje se razvija i iznenađuje kroz dan.


Uz njega, svakako bismo izdvojili i I Am iz kuće Éveilleur, parfem koji potpisuje poznata parfumerka Nathalie Lorson. Radi se o mirisu koji kombinira svježinu i nježnost s vrlo modernim, sofisticiranim karakterom. I Am je idealan za toplije dane kada želite nešto nenametljivo, ali posebno, miris koji ostaje u zraku i pamti se.


Hvala Kristijane i Borna na ovom ugodnom intervjuu!


Niche na hrvatski način: Upoznajte Kristijana Berića i Bornu Koružnjaka. Dvojac iza novootvorene parfumerije Mémoire.

Comments


Commenting on this post isn't available anymore. Contact the site owner for more info.
bottom of page